20 sept 2012

VISITA PROJECTE COMENIUS A SUÈCIA

Des de dimecres 12 de setembre i fins diumenge 16, dos professors del nostre centre, David Bautista i Mercedes de Villegas,vàrem anar a Suècia per fer una visita preparatòria del projecte Comenius en col·laboració amb altres instituts europeus de Suïssa, Noruega, Suècia, Itàlia i Txèquia.
Volem agrair a l’ institut suec la seua hospitalitat i les atencions rebudes. Ens hem sentit com a la nostra casa. La visita, molt enriquidora per a tots, va servir per planificar amb detall el projecte que volem fer els pròxims dos anys. Ara aquest projecte s'haurà de presentar a les autoritats de la Comissió  Europea.
Mentrestant, i perquè els alumnes, pares i mares nous puguen fer-se la idea de què representa un projecte Comenius, adjuntem la direcció del blog de l’últim Comenius que s'ha fet a l’ institut (2009-11):

7 sept 2012

HORARI ENTRADA ALUMNES CURS 2012-13


DIVENDRES DIA 14
 
HORA                  GRUP
11,00         1 ESO A    AULA 27
                  1 ESO B    AULA 28
                  1 ESO C    AULA 29
                  

11,30         2 ESO A    AULA 30
                  2 ESO B    AULA 21
                  2 ESO C    AULA 22
            

11,45         3 ESO A    AULA 25
                  3 ESO B    AULA 26
                  3 ESO C    AULA 17
                  3 ESO D    AULA 37


 
L´ EIXIDA DELS ALUMNES DE PRIMER  I SEGON SERÁ A LES 12,30 H
 
 HORA                       GRUP (AULA)
 
12,00          4 ESO A (18)
                   1 BATX A (11)
                   2 BATX A (13)
 
12,10          4 ESO B (19)
                   1 BATX B (12)
                   2 BATX B (14)
 
12,15          4 ESO C (20)
                   4 ESO D (23)
 
DILLUNS 17  HORARI  NORMAL
 
 

13 jul 2012

PROVES PAU


Enhorabona a tots els alumnes de 2n Batxiller pels seus bons resultats en les PAU, amb un 100% d’aprovats.
 Felicitats a totes i tots els alumnes, així com a tot el professorat que ha participat en la seua formació !!!
BON ESTIU!!!

2 jul 2012

EXÀMENS DE SETEMBRE

Açí teniu l'HORARI d'exàmens de setembre

1 jul 2012

BECAS UNIVERSITAT DE VALÈNCIA


Els alumnes Pedro Asensi i Guillermo Ramírez de 2n de Batx, i Mykha Semenov de 1r Batx. han estat seleccionats per participar en diferents pràctiques oferIdes pel programa Ciència Ara que organitza la Universitat de València, des de la Delegació per a la Incorporació a la Universitat.
                                                             


ENHORABONA !!!

28 jun 2012

LLIBRES DE TEXT CURS 2012-13

1º ESO             2º ESO          3º ESO              4º ESO

1º BACH           2º BACH

LLIBRES COMPENSATORIA

LLIBRES SEGONA MÀ

24 jun 2012

CONCURS BICENTENARI CONSTITUCIÓ ESPANYOLA : “LA PEPA”


El passat 22 de juny es va fer l’entrega dels premis del Concurs d’investigació sobre la Constitució de 1812. Els guanyadors van estar els següents:
1er cicle:
·         Irene Más Romero de 1ESO C
·         Miguel Lacalle Úbeda 2 ESO B
·         Albert García Valiente 2 ESO C

2n cicle:
·         María Cervera Paredes 4 ESO B
·         Raiza Silvestre Fontes 4 ESO B
·         Ángela Vila Sánchez 4ESO C

Bachiller:
·         Borja Sanz Benlloch 1 Bach B
·         Daniel Tarazona Silvestre 1 Bach B






LLIURAMENT DELS PREMIS EUROSCOLA A LES CORTS


El dimarts, 19 de juny, els deu alumnes que formen l’equip d’Euroscola amb el seu professor, Emilio Martínez, assistiren en el Saló Vinatea de les Corts Valencianes a l’entrega dels premis que atorgaven els diferents patrocinadors del concurs per ser els primers classificats no sols a la Comunitat Valenciana, sino també a tota Espanya. Aquest equip va resultar guanyador absolut de la XVIII edició del concurs Euroscola 2012.
Ara, al mes de novembre, viatjaran a Estrasburg per a participar en el Programa Euroscola del Parlament Europeu.

11 jun 2012

CAMPUS CIENTÍFICS

Els nostres alumnes Maria Alcaraz i Mykha Semenov de 1r de Batxiller, i Marc García de 4rt ESO han estat seleccionats per a participar aquest estiu en diferents campus científics de diverses Universitats espanyoles.

ENHORABONA PEL VOSTRE TREBALL I ESFORÇ!!!

7 jun 2012

¿TE VIENES A ESTRASBURGO?

¡¡¡ EL IES CAMPANAR EN
EL PARLAMENTO EUROPEO !!!
El equipo Campanar, formado por 10 estudiantes y un profesor de este instituto, ha participado en este curso 2011-2012 en la XVIII edición nacional del Concurso EUROSCOLA, quedando clasificado en primer lugar de un total de 1064 equipos participantes (información completa en www.euro-scola.com.)
El premio central consiste en una invitación* para formar parte en una jornada de trabajo en el Parlamento Europeo (Estrasburgo) que se celebrará el día 12 de noviembre de 2012. Esta invitación se extiende a 26 personas (los 11 componentes del equipo ganador más otros 14 estudiantes y otro profesor del Centro Escolar).
Durante la jornada en Estrasburgo, que comenzará a las 8h. 15’ y terminará a las 18h. , se pide a los jóvenes procedentes de los 27 Estados miembros de la Unión Europea que reflexionen juntos sobre temas relevantes de la Europa comunitaria. Los idiomas de intercambio serán el inglés y el francés.
BASES  PARA  LA  SELECCIÓN  DE  14  ESTUDIANTES
1)      Podrán participar todos los estudiantes del Instituto Campanar matriculados en 1º y 2º de Bachillerato.
2)      Los estudiantes candidatos desarrollarán un tema por escrito (en inglés o francés) de forma individual y sin ayudas complementarias. Extensión aproximada 250 palabras. Tiempo máximo 1 hora.
El tema se extraerá al azar de entre los dos siguientes:
·    “La importancia de los valores europeos en el mundo”.
Paz, seguridad, justicia, derechos humanos. ¿Cuáles son las soluciones para avanzar hacia este ideal?
·     “Libertad de información y cultura ciudadana”.
¿Cuáles son las oportunidades (pero también las trampas) que plantean las actuales tecnologías de la comunicación y de la información?
3)      La prueba se realizará en la Sala de Usos Múltiples, el día 17 de septiembre de 2012 a las 16 horas.
4)      El jurado estará formado por la Jefa del Departamento de Actividades Extraescolares y dos representantes de los Departamentos de Inglés y Francés.

La decisión y comunicación pública de los estudiantes premiados tendrá lugar el día 24 de septiembre de 2012.


* Cada estudiante seleccionado deberá aportar 100 € para colaborar con los gastos del viaje.

31 may 2012

ACOMIADAMENT DELS ALUMNES DE 2n DE BATXILLERAT


El passat dia 29 de maig, una nova promoció d'alumnes de 2n de batxiller, 2006-2012, s'acomiadava de l'Institut per iniciar una nova etapa. Un any més, aquest senzill acte va estar carregat d’emotivitat. Representants dels dos grups de 2n ens va dir adéu i també van intervenir alumnes de l’AAIC, alumnes de música de 3r amb el seu professor, Xemi Sanz, acompanyats d’un antic alumne del centre, Javier Roldán, i  les tutores, que els van dedicar unes afectuoses paraules.
 La Comunitat Educativa de l'IES Campanar els desitja tot el millor en aquesta nova etapa.



25 may 2012

CAMPANAR. DETALLS D’UN BARRI

Els alumnes de 4rt ESO, dirigits pel professor Javier Font, han estudiat al llarg del curs l’ambient urbà, els edificis, carrers, places i els detalls arquitectònics del barri de Campanar on s’enclava el nostre Institut.
Han intentat aprendre a “saber veure” la ciutat, a mirar-la amb ulls diferents i a evitar que el costum faça que allò singular que ens envolta es convertisca, per a nosaltres, en normal i quotidià.
El resultat d’aquest estudi es pot veure al hall de l’ institut en una exposició de 19 cartells amb fotos, esbossos i dibuixos que entre tots han realitzat al llarg del curs i que l’únic que pretén és destacar aquest barri que en 1850, segons el Diccionari de Madoz, era un  l[ugar] con ayunt[amiento] de la prov[incia] [...] de Valencia (1/4 leg[ua]). SIT[UADO] en la ribera izq[uierda] del r[ío] Turia, al NO. y en la huerta…”




18 may 2012

COMUNICACIÓ SOBRE LES DECISIONS COL•LECTIVES D'INASSISTÈNCIA A CLASSE

Estimats pares:

Davant de les  consultes que alguns pares ens fan sobre  la inassistència  col·lectiva a classe de l'alumnat  els indiquem:
·         La normativa legal vigent respecte d'això  és el Decret 39/2008 de 4 d'abril del Consell.
·         En l'article 33 sobre les faltes d'assistència i l'avaluació s'indica: “ Sense perjuí de les mesures educatives correctores que s'adopten davant de les faltes d'assistència  injustificades , en els reglaments de règim interior  s'establirà el  nombre màxim de faltes per curs, àrea i matèria i els procediments extraordinaris d'avaluació per a l'alumnat que superen dit màxim, tenint en compte  que la falta d'assistència a classe de mode reiterat pot fer impossible l'aplicació del caràcter continu de l'avaluació.

En el Reglament del Centre s'establix:

1 - ASSISTÈNCIA I PUNTUALITAT 

Els alumnes tenen l'obligació d'assistir a totes les classes que figuren en el seu horari. L'incompliment d'esta norma serà considerat falta.
1.              Quan un alumne no assistisca a classe sense justificar serà advertit per mitjà d'escrit remés als seus pares. Si l'alumne persistix en la seua actitud se li instruirà un expedient segons el procediment previst en el D. 39/2008.
Els justificants de faltes, quan siguen justificables, aniran firmats pels pares o representants legals. Un justificant serà vàlid quan, sent acceptat per la Direcció d'Estudis, es presente dins dels tres dies següents a la reincorporació de l'alumne a classe.
FALTES D'ASSISTÈNCIA EN BATXILLERAT
Al tractar-se d'una ensenyança oficial, l'assistència regular a classe és obligatòria. L'incompliment d'esta obligació comportarà la impossibilitat d'avaluar positivament a l'alumne en l'assignatura a què haguera faltat. Per això  serà causa de qualificació negativa l'acumulació de :
·         20 faltes d'assistència en assignatures de 4 hores setmanals.
·         15 faltes d'assistència en assignatures de 3 hores setmanals.
·         10 faltes d'assistència en assignatures de 2 hores  setmanals.
5 faltes d'assistència en assignatures d'1 hora setmanal.
FALTES D'ASSISTÈNCIA EN LA E.S.O.
Com es tracta d'una ensenyança obligatòria, la no assistència a classe impossibilitarà la qualificació positiva de l'alumne.
1.1. L'alumne ha d'assistir puntualment a totes les classes.
2.       També és indispensable la puntualitat en les activitats extraacadèmiques.

Decisions col·lectives d'inassistència a classe

1.      De conformitat amb en l'article 8 de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, Reguladora del Dret a l'Educació, segons redacció donada per la disposició final primera de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig d'Educació, les decisions col·lectives adoptades pels alumnes i les alumnes a partir del tercer curs de l'educació secundària obligatòria, respecte a la inassistència a classe, no tindran la consideració de faltes de conducta ni seran objecte de sanció quan estes hagen sigut resultat de l'exercici del dret de reunió i siguen comunicades prèviament a la direcció del centre.
2.      Les decisions col·lectives d'inassistència a classe adoptades pels alumnes i alumnes hauran de disposar de la corresponent autorització dels seus pares, mares, tutors o tutores, en el cas que els alumnes o alumnes siguen menors d'edat.
3.      Les decisions col·lectives d'inassistència a classe, a les que es referix l'apartat anterior, hauran d'estar avalades per més de 20 alumnes o alumnes, de conformitat amb l'article 1.2 de la Llei Orgànica 9/1983, de 15 de juliol, reguladora del Dret de Reunió.
4.      L'autorització del pare, mare, tutor o tutora de l'alumne o de l'alumna per a no assistir a classe implicarà l'exoneració de qualsevol responsabilitat del centre derivada de l'actuació de l'alumne o de l'alumna, tant amb la resta de l'alumnat com respecte a terceres persones.
5.      L'autorització del pare, mare, tutor o tutora de l'alumne o de l'alumna haurà d'omplir-se conforme al model establit en l'annex II del present decret.
6.      En tot cas, els centres docents garantiran el dret a assistir a classe i a romandre en el centre degudament atés a l'alumnat que no desitge exercitar el seu dret de reunió en els termes previstos en la legislació vigent, així com als alumnes o les alumnes que no disposen de la preceptiva autorització dels seus pares, mares, tutors o tutores.
7.      Les decisions col·lectives dels alumnes o les alumnes d'exercir el seu dret de reunió, que impliquen la inassistència a classe i l'autorització dels pares, mares, tutors o tutores dels alumnes o les alumnes, hauran de ser comunicades a la direcció del centre amb una antelació mínima de 5 dies naturals.
Atenent a tot l'anterior el procediment en ús consistix en:
·         La presentació, per part dels alumnes (exclòs el primer cicle), en les oficines de Secretaria de la sol·licitud, amb una antelació suficient, de la llista firmada pels sol·licitants
·         Els tutors de cada curs  entregaran amb antelació, i després de la sol·licitud, als alumnes i alumnes les corresponents autoritzacions, que una vegada firmades pels pares o tutors legals es tornaran  i seran depositades en la Direcció d'Estudis per al seu posterior control.

Atentament

La Direcció

 

TALLER “LA GESTIÓ DELS DINERS”


Els alumnes de 2n ESO assistiren el dimecres 16 al taller/activitat “La gestió dels diners: la paga setmanal” realitzada per varios monitors dins del programa educatiu “Valor de futur”.
L’activitat fou molt interessant, enriquidora i molt bé valorada pels alumnes.

TROBADA D’ALUMNES MEDIADORS

El dimecres 25 d’abril, dins del programa ENGANXA’T jornades sobre convivència, a l’IES Malilla, els nostres alumnes mediadors (Ana Llamazares, Rafa i Raúl Palomares, Irene Valero i Mónica Salas) acudiren a una trobada d’alumnes mediadors amb N’Esteban Ibarra, president del Moviment contra la Intolerància.